Pasrah

assalamualaikum.....

mlm ni baru akak perasan rupanya baru SATU post yg akak wat bulan september ni....lam sejarah tuuu....plg sket pn biasanya ada 5 or 6 post per month...kalo akak tgh rajin blogging tu lebih lg la....sebenarnya akak dalam mood jiwa kacau bulan ni.....sejak 9hb sept yg lepas....mcm2 yg menimpa akak....perasaan pun bercampur baur.....

akak tak nak la citer detail apa yg dah berlaku...coz kalo blh akak sendiri pun taknak pikir sangat dah....so biarlah akak simpan semua kenangan tu dengan org yg tertentu saja...apa yg akak blh katakan...akak mmg tak jangka menda ni nak jadi....walaupun akak sndiri tak menaruh harapan yg terlalu tinggi tapi akak betul2 tak sangka yg hal ni akak berlaku....mula2 mmg akak tak blh terima kenyataan ni....lebih seminggu sebelum dapat keputusan muktamad tu pun akak dah x tenang dah...but bila dah dapat keputusan tu pada 14 september.....hidup akak mmg kacau bilau time tu....dah la dr 9hb tu celaru ja....dapat ja brita tu....mmg akak tak blh trima sgt2.....

akak ambil masa byk hari gak utk kembali 'normal'....more than a week.....smpaikan kena ambil cuti....blk kmpg...utk tenangkan fikiran...tu pun serabut lg.....mcm2 yg akak pikir yg blh menambahkan serabut tu....lastly selepas mendengar nasihat dan pendapat pihak2 yg blh dipercayai...akak pun bermuhasabah sendiri....cuba lihat hal ni in positif way....

alhamdulillah....akhirnya akak ketemu jawapan tu....dan akak redha serta pasrah dgn segala ketentuan ni....pd pg selasa lalu...bila akak dah jejak kaki ke bumi langkawi ni semula....segala perasaan serabut tu dah hilang.....akak bersyukur sgt2...akak blh msk ofis dgn perasaan tenang dan semangat baru utk mula kerja....

nk tau apa yg akak wat....simple....mula2 ingatlah yg setiap apa yg berlaku ni ada kebaikkannya (hikmah)....mmg waktu tu akak x nmpak coz sibuk nk crying ja...huhu...tp hikmah tu bkn nk nmpak skang....kna sabar n tggu satu hari nnti......lg satu....ingat yg Allah ambik sesuatu ni sbb nk bg sesuatu yg lebih baik utk kita.....walaupun kita rasa apa yg kita ada ni adalah yg terbaik tp Dia lebih tahu.....lg satu....Allah sayangkan kita sbb tu dia uji kita...dia nak kita bersabar...sbb dia nk bg reward utk kita......lg satu....Allah tak akan uji kita dgn ujian yg tak mampu kita hadapi......lg satu....kdg2 kita ada wat salah sama ada kita sedar atau tak...jadi Allah tarik nikmat/kebahgiaan tu supaya kita sedar semula....

dan yg plg utama...ingatlah ayat 216 surah Al baqarah ni.....maksudnya...."diwajibkan keatas akmu berperang padahal perang itu adalah sesuatu yang kamu benci. Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia baik bg kamu, dan boleh jadi kamu suka sesuatu padahal ia buruk bagi kamu, Allah mengetahui sedangkan kamu tidak mengetahui"

akak tak la pandai sangat....cuma sekadar berkongsi pendapat dan pengalaman.....hopefully pas ni takmo la jiwa kacau lagi...jiwa yg tenang ni diharapkan boleh kekal lama...supaya akak blh bekerja, berbisnes n berblogging dgn sempurna,,,,,doakan yerk....

salam

Comments

Popular posts from this blog

Keychain handmade paper @ Liznim Kraf

Liznim Kraf @ Galeri Kraftangan Perlis

Tips Rawatan Demam Campak