Posts

Showing posts from October, 2012

minda & tafsiran

Image
assalamualaikum....

dasat gak tajuk mlm ni...padahal bukan apa sgt pn akak nk blogging ni.....sket2 ja....just about humanity....lama tak tulis pasal tu...asyik luahan perasaan ja kn semenjak dua menjak ni....

lama tak kongsi pasal humanity ni....so mlm ni nk citer2 la pasal manusia, minda & tafsiran.....

setiap manusia mempunyai tahap minda dan pemikiran yang berbeza.....ada yang IQ tinggi dan ada yg rendah...ada yg berfikiran advance dan maju...dan ada juga yg berfikiran mundur dan kolot.....jgn kita kata pada zaman IT ni dah x ada org yg kolot....salah tu....golongan ni masih wujud....kolot ni dilihat dari byk aspek.....ada yg masih tak menerima kemajuan IT dan perkembangannya....ada yg kolot dari segi pemikiran dan sikap (masih berfikir seperti 10-20 thn yg lepas) dan ada juga yg kolot dari segi budaya (masih mengamalkan amalan yg sudah tidak relevan dgn zaman skrang)

byk faktor yg menyebabkan perbezaan tu berlaku....antaranya pemakanan, persekitaran, pembelajaran dan tak lupa…

Ujian Allah

Image
assalamualaikum.....

lately ni akak byk citer psl problem kan...ye la...hidup kita ni tak lari dari masalah.....mana ada masa yg xde masalah....semua yg berlaku perlukan penyelesaiaan sama ada kita sedar atau tak...

cam yg akak citer lam entry2 sebelum ni.....mmg sebulan yg lepas akak berhadapan dgn satu masalah yg agak besar....mmg x blh terima sgt2...tp alhamdulillah ...sedikit demi sedikit akak dapat face the problem....

then dtg lg satu masalah....masalah xde mood...nk wat apa pn x blh...xde perasaan nk wat apa pun...pdhal mcm2 yg nk dibuat....last2 ngadap lappy....buka fb...abis dh tatau nk watpe...main games....huhu....mmg tension gak bila jadi gitu...tp alhamdulillah....rsnya hari ni...perasaaan tu dah ilang...hr ni dah blh mula wat keja...settlekan sket2 apa yg patut....

nk tau dari mana akak pulihkan semangat tu balik.....ni citernya.....cam yg akak bgtau lam entry yg lepas....akak nk blk kangar....cuti weekend ja....sabtu n ahad...so...pagi2 td kena blk sini la.....naik feri…

Need A MOOD !!!!!!

Image
assalamualaikum..... this is my 1st entry for October .... even though today we are in second week already....actually i'm not in the good mood yet...to carry out job....to do a business.....and to blogging also.....
ntah la....macam2 yg berlaku semenjak dua menjak ni.....yg mmg buatkan akak hilang mood utk segala2nya....nk wat apa pun x de semangat sgt.....nk kata malas tu x jgak.....tau ada menda nk kena wat...but bila nk wat...rasa betul2 xde semangat...last2 ngadap lappy smpai mengantuk n tido......hari2 camni jerk.....huhu......
tapi dalam pada tu......akak bersyukur sbb akak dah x rasa serabut cam mula2 hari tu....the "serabut' feeling is already gone !!! akak dah dapat rasa tenang...x mikir la sesangat...rasa dah makin redha dengan segala yg berlaku pada akak ni.....
cuma rasa xdak semangat ni ja yg x blh buang lg.....dont know how.....mmg tanak la rasa camni...tp huhhhhh.....susah sgt nk buang rasa xdak semnagat ni....kalo farmasi ada offer suplement for this prbl…