Planning n Check Listing

Assalamualaikum....

Actually now akak kat dlm dewan...tgh dengar forum....namanya Forum Merealisasikan Kepimpinan Dinamik....pointnya ok...but akak je yg ngantuk...problem btl la....haha....

Byk menda akak nk share actually...but mmg x sempat sgt2....bizi je manjang....kna lak thn ni akan ada majlis kat umah akak...start dr skang ni dh start mengemas bagai...

Majlis apa??? Bln september nnti akan ada wedding kat umah akak...sorry....bkn my wedding...but my bro wedding....mmg dengar cam jauh n lmbt lg....5 bln lg....but 5 bln tu kejap ja...pejam celik pejam celik dah 5 bln...so...as kat umah akak tu x ramai sgt...kitorang kna mulakan slow...

Sume ni berdasarkan pengalaman2 lalu....pengalaman sendiri...sedara n kwn2...kalo blh tu...tanak la kalut2...kelam kabut....

Itu la yg akak nk share hr ni ...panjang btl mukadimah...ni br nk masuk point...akak pn dh rs gelong coz dh lama x blogging...haha...

Seeloknya...kita kna wat planning awal dlm aoa perkara sekali pun...tak kira la untuk bisnes...utk event dll...kalo blh...bila dh ada planning tu...kita kena terus wat check list....

Kebaikkan bila kita wat planning n check list ni ialah insyaAllah kita x akan terlupa n tertinggal perkara2 penting...lg satu...dr segi kewangan...bila ada planning n check list ni...kita x akan ter'over' budget....and one more...bila kita dh ada planning n check list..kita x akan kelam kabut n kita akan ada cukup masa utk sesuatu yg kita plann tu...

Ok la...dh tatau nk citer apa lg dh...nnti bl ada ms akak share lg ek...

As salam

P.s : pic wit my future sis in law...comey kannnn....

Comments

Popular posts from this blog

Keychain handmade paper @ Liznim Kraf

Liznim Kraf @ Galeri Kraftangan Perlis

Tips Rawatan Demam Campak