Kembara Minda KRT 2014

assalamualaikum....

Pada 15 n 16 November yg lalu...KRT Taman Bukit Kaya, Kangar Perlis telah mgedakan Kembara Minda 2014...kali ni rombongan di bawa ke Teluk Batik, Perak.....selama 20 thn lebih akak tinggal di sini...ni kali kedua KRT wat rombongan ke Teluk Batik...1st time ms akak form 4....family camping.....best gilerrr....kali ni dok kat motel ja.....best juga.....

bertolak seawal kul 8 pg....agenda pertama ialah lawatan ke KRT Sg Kechil Ilir, Bandar Baharu Kulim, Kedah...
bas parking jauh...menapak la kita yer....
selfie sambil menapak...hehe...
selfie dlm dewan plak...
lps ucapan n tukar2 hadiah....rombongan diberi makan tgh hr....alhamdulillah...dah kenyang tu...blh la bertolak ke Teluk Batik yer....sampai jer...after dapat blk... msk solat...apalg...tukaq outfit renang la yer...mmg akak target nk p mndi laut kali ni....lama gila x turut laut...dah mengigil2 kepala otak ni dok pikir nk mndi laut...hahaha.... 
selfie sblm mndi

b4 tejun laut
puas hati dpt mndi laut....
 mlm lak ada dinner n bbq dgn KRT Taman Melati, Manjung...tak jauh la dr  Motel tu....best gak la bbq mlm tu...kenyang giler.....menu best as usual of coz ayam black pepper...di sbbkan oleh lapar...akak xda snap pic kat bbq tu yer...hehe...gambar selfie b4 p majlis tu jer yg smpat....lps balik motel...terus tdo...coz of kenyang n ngantuk n letih....actually...dah tertido dlm bas b4 that...haha....

selfie kat blk
 pepagi esok tu...kuar sarapan kul 7.30 pg...coz kul 8 ada sukaneka.....acara biasa2 ja...,utk happy2 ja...yg bestnya...akak menang gak la satu game tu...dapat number 3...dapat la hadiah towel....hehe....ok la...bkn penat sgt pn....

selfie dlu...





 lps abis penyampaian hadiah tu...kitorg diberi masa utk check out...coz tgh hr ni ada acara mkn tgh hr dgn KRT Lumut lak....lupa nk bgtau...motel yg akak stay hr tu namanya D Batik Motel
Dataran Teluk Batik
D Batik Motel
 Lps mkn tgh hr di KRT lumut....acara shopping la...bas benti sejam kat Kedai Hasil Laut Tarmizi dan Zalina...mmg mcm2 pilihan ada kat sini....n yg plg femes...ikan bilis mata biru....mmg sedap....

after menyopping ikan bilis mata biru...kitorg dibawa ke Marina island....tujuan ke sini utk santai n selfie ja....so...korg tgk la gambar2 sanatai selfie tu yer...







 setakat ni la dlu utk kali ni....anyway thanks n credit to KRT Taman Bukit Kaya yg menganjurkan Kembara Minda ni...dan pada semua KRT yg terlibat dan kepada semua yg mjayakan program ni....

as salam

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Keychain handmade paper @ Liznim Kraf

Liznim Kraf @ Galeri Kraftangan Perlis

Tips Rawatan Demam Campak