Ujian Allah

assalamualaikum.....

lately ni akak byk citer psl problem kan...ye la...hidup kita ni tak lari dari masalah.....mana ada masa yg xde masalah....semua yg berlaku perlukan penyelesaiaan sama ada kita sedar atau tak...

cam yg akak citer lam entry2 sebelum ni.....mmg sebulan yg lepas akak berhadapan dgn satu masalah yg agak besar....mmg x blh terima sgt2...tp alhamdulillah ...sedikit demi sedikit akak dapat face the problem....

then dtg lg satu masalah....masalah xde mood...nk wat apa pn x blh...xde perasaan nk wat apa pun...pdhal mcm2 yg nk dibuat....last2 ngadap lappy....buka fb...abis dh tatau nk watpe...main games....huhu....mmg tension gak bila jadi gitu...tp alhamdulillah....rsnya hari ni...perasaaan tu dah ilang...hr ni dah blh mula wat keja...settlekan sket2 apa yg patut....

nk tau dari mana akak pulihkan semangat tu balik.....ni citernya.....cam yg akak bgtau lam entry yg lepas....akak nk blk kangar....cuti weekend ja....sabtu n ahad...so...pagi2 td kena blk sini la.....naik feri plg awal...kul 7...

td abah yg antar akak ke jeti kuala perlis....lebih kurang kul 6.30pg kitorg kluar dr umah....dlm perjalanan tu...abah ada la bg takirah ringkas untuk akak...dh dia tau akak tgh berhadapan dgn masalah...so dia amik masa ni nk bg nasihat la...and what he said really touch me.....apa yg dia ckp tu lebih kurang camni la maksudnya.....

ALLAH bg ujian untuk org yg Dia sayang...kalo Dia uji  kita...maknanya kita antara insan terpilih yg Dia sayang....jangan mengeluh tapi redha la dgn ujian...dan bersyukur la sbb Dia sayangkan kita.....

ALLAH sayangkan org yg dia bg ujian tu....sbb tu bila kita wat salah dia tegur...cara dia tegur tu adalah melalui ujian yg Dia bg tu....Dia nk kita sedar dan betulkan semula keadaan supaya jadi lebih baik.....kita kena redha dgn ujian tu sbb ia bermula dr apa yg kita dah wat jgk....dan kita kena bersyukur sbb ALLAH masih nk bg ingatan...bukan terus nk menghukum kita....itulah tandanya Dia sayangkan kita....

sehari-harian kata2 ni terngiang2 lam kepala akak...rasa sebak pun ada bila tingat kata2 ni.....td akak dh share kat fb....so skang ni akak nak share kat sini la plak...cam yg akak slalu bgtau...akak x pandai sgt....cuma akak cuba nak berkongsi dgn semua berdasarkan pengalaman, pemahaman dan pemikiran akak ja....kalo ada salah silap...akak terima teguran org lain...demi kebaikkan bersama....

tu ja la utk kali ni....nnti kita citer lg ek.....

salam....

Comments

Popular posts from this blog

Keychain handmade paper @ Liznim Kraf

Liznim Kraf @ Galeri Kraftangan Perlis

Tips Rawatan Demam Campak