S.E.P.I yg menyakitkan

assalamualaikum.....

baru sedar yg akak xdak entry lg utk bulan November ni...Oh My God !!! ....nk kata bizi sesangat tu takdak la...takdak project mega sgt time ni....keluar meniaga kat2 sini ja + wat keja kat kedai ja pun...but honestly mmg kureng mood sket semenjak dua menjak ni...

ujung2 tahun ni...bila buka FB ramai kengkawan letak gambar konvo tadika anak2 dorg...tahniah!!...namun jauh di sudut hati akak, ALLAH ja yg tahu....sebak...pilu....sedih....pedih....bukan akak kesal atau tak redha dgn apa yg berlaku...tp sebagai manusia biasa...kadang2 perasaan terkilan tu hadir dalam diri...bila sesuatu yg kita harapkan masih belum kita temui dalam usia ni...

seronok sgt bila tgk kwn2 bahagia ngan family n anak2 masing2...teringin sangat nk dok dalam situasi cam dorg...tp apakan daya.....utk berusaha ke arah tu....mmg dh tak reti lg...dah tak tau nk wat apa lg....dh tak reti nk berkenalan ngan org....tak tau nk mulakan macam mana....dh takut kalo2 kecewa lg....cuma mampu merindui org yg penah dikenali dan penah bertakhta di hati....walaupun tak tahu apakah perasaan ini benar atau tak...dan tak pasti samaada rindu ni akan berbalas atau tak....

SEPI ITU INDAH.....sorry to said la...kalo tak kena boleh la ckp...tp kalo dalam keadaan akak ni....mmg karut la semua tu....selepas beberapa tahun hidup sensorang cenggini...dan melihat ja kebahgiaan org lain dgn hati yg tercalar....akak nk tukar je....SEPI ITU MENYAKITKAN....

akak terima dgn redha kalo dh mmg ditakdirkan tak ada jodoh wat akak sampai ahkir hayat....tp at least ada la somebody yg blh jd teman....cukup sekadar teman utk mengembirakan...berkongsi rasa....berkongsi cerita....boleh menghiburkan hati bila kita sunyi....tiap2 hari akak berdoa....tp setakat ni belum dimakbulkan lg.....

akak dah cuba membizikan diri dgn keja...menyibukkan diri dgn bisnes...tp kekadang perasaan sepi tu masih bertandang....nk2 dgn byknya social network la ni...bila tgk org lain share gambar kebahagiaan dorg....sedih hati ni mmg tak dapat diluahkan lg....takkan akak nk unfrend org2 yg letak gambaq family dorg kot....mau dekat2 80% kot....tak dak keja aisshh.....

alhamdulillah...akak tak penah rasa dengki or cemburu dgn dorg...malahan akak bersyukur bila kwn2 tak alami nasib macam akak...cumanya akak terkilan dgn nasib yg menimpa diri akak sendiri...rasa sedih...pilu...sepi...kekadang tertanya gak soalan yg tak patut tu...kenapa la aku terima semua ni...apa salah aku...kalo tgk org lain pun...bkn lebih mana sgt...tp dorg dapat yg lebih baik dr aku.....akak tau akak tak patut pikir semua tu...tu kerja ALLAH...tp kekadang bila asyik bad luck ja....otak jahat mula pikir semua tu....

akak tahu....redha adalah jalan terbaik....untuk berharap tidak sama sekali...akak dah pasrah....namun akak tetap akan berdoa semoga satu hari akan ada kebahgiaan di sebalik kesakitan ni....aminnnn.....

salam

Comments

  1. Harap byk bersabar..bagi akak yg dah ada anak 3 ni..sepi itu indah tapi sekejap je boleh..tak dpat lama-lama.hari2 sibuk dgn perangai anak2..

    ReplyDelete
  2. i'll try...at least akak Sue Bee ada anak....xde la boring sgt...sy tgh pikir n plan nk amik anak angkat ni....tp kali ni biar yg kecik2....ada gak kwn nnti...anyway...thanks.... :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Keychain handmade paper @ Liznim Kraf

Liznim Kraf @ Galeri Kraftangan Perlis

Tips Rawatan Demam Campak