Nuffnang

Tuesday, September 6, 2011

Carelessnya aku......

 assalamualaikum.......

hope u all fine....cadanngnya hari ni nak kongsi something about raya lagi kat blog but....tetiba tingat peristiwa pagi td yg berlaku sesudah subuh td...cam biasa la...lepas solat subuh aku akan iron baju nak pakai gi keja.....so camna ntah hari ni choose utk pakai blouse ni....kaler purple mix pink......kan ker my peberet kaler tu.... :) ni pun kira one of my favorite blouse gak la...

memula iron slack dlu..ok...siap...pastu amikla bj ni nak iron....dan nak dijadikan citer....tgh sedap meng'iron' bj ni...sampai part tangan tu.....tetiba iron tu lekat kat bj.....cepat2 aku angkat....tp nk wat camna dah.....tak dapat diselamatkan lg.....huhu....sedeyyyy....nakl kata aku tido time iron bj tu....aku yakin aku tak ngantuk....dah baru jerk bgn....melampau la ko nk tido ngah iron bj ni.....nak kata iron panas sgt....td aku iron ok jerk.....so......ni la hasilnya kalo korg nak tgk......
baju yg kena bako dek iron panas..... (kat tangan kiri...dkt ribbon)
lubang kat tangan bj tu......huhu......

memula tu pikir gak la...apa nak wat dengan bj ni....sayang wei.....bj ni wat sendiri tau...aku designkan sendiri...and my mum yg jahit....even design dia se'simple' alam....aku suke....

sesekali rasa cam nak alter....sekali rasa cam tanak wat pe2.....banyak sgt kenangan ngan bj ni...ada kenangan yg indah dan ada kenangan yg kalo blh aku tanak igt dah.....

cam besa la kan....pakar motivasi slalu suh kita think positive...hehe......bila dipikir2 semula....maybe coz aku ada gak kenangan yg tak perlu diingat dengan baju ni....so Allah takdirkan aku utk rosakkan bj tu pg ni.... Dia tak nak aku slalu pikir2 and teringat memori tu tiap kali aku pakai bj ni....

dan mlm ni br la aku wat keputusan....utk simpan jerk bj tu wat kenangan.....tak yah alter....n tak yah pakai dah.....percaya lah setiap apa yg berlaku....pasti ada hikmahnya....mesti ada sbb kenapa Allah takdirkan aku utk jahanamkan bj tu.....walaupun sepanjang pg td aku berpikir....nak alter...nak buang.....nak alter....nak buang....lastly aku sedar yg ada lebih baik kalo aku tak yah alter jerk.....dlm erti kata lain...terima ketentuan ILAHI.... :)

 p.s.   gmbr kenangan ngan baju tu.....kat expo mana tah..thn bila pun tatau.....yg pasti penuh tangan aku ber'shopping....hehe....

No comments:

Post a Comment