Nuffnang

Thursday, September 8, 2011

Pagi Raya 2011

assalamualaikum....

pekabar korang mlm ni.....hope u all fine.....letih sket la semenjak dua menjak ni....byk keja sket.....but it's ok.....i still can handle this.....dengan mood raya yg masih lagi bersisa dalam diri aku ni....mlm ni saje je nak wat entry pasal hari raya yg lepas.....

cam biasa la pagi raya mesti p solat raya kat Masjid Alwi @Masjid Kangaq nyer....walaupun pg tu bgn lewat....yg penting p jugak....and the most importantly......my family TUNGGU aku untuk p solat raya sama2....bukan "TINGGAL PUN TAKPA SBB BLH P NGAN ORG LAIN SAT LAGI"..!@#$ punya pompuan.....walaupun kenangan pahit tu dah 2 tahun berlaku....tiap kali pagi raya aku tetap akan rasa sebak bila family aku tunggu aku n yg lain untuk p masjid sama2....thn lepas (as peristiwa tu masih baru n aku lum lepas sepenuhnya) aku rasa cam nk menitik air mata jer bila igt sume tu.....bila tgk family aku p masjid sama2.....dah la...lupa kan kisah sedih yg menyakitkan jiwa ni untuk seketika sempena mood raya ni....

pas solat raya tu blk umah...biasanya tunggu ngah (adik mak) dtg beraya kat umah....cam aku ckp td...aku bgn lewat....sume ni sbb nak siapkan crumble mumble project la....tu pun lum siap2 lg....p solat raya pakai bj lain jerk pg tu....sebelah tgn lum siap...kalo ikut hati nak ke aku buka blk jahitan manik tu...but,after discussed with my mum....dia suh aku dok lam blk siapkan bj tu....biar dia yg layan tetamu....tu pun nsb baik sepupu aku yg dtg temankan aku...sembang2 lam bilik.....kul 11 pg baru siap....hehe...

gambar raya thn ni dgn tema hijau....

green mood.....

lepas melaram n bergambar ngan baju sedondon tu...(thn ni pilih tema hijau....hijau serindit kalo tak silap aku)....destinasi seterusnya....jumpa tok.....selalunya tok ada kat umah my aunty (ndak).....dan kat sana la br kitorg plan nak 'serang' umah sapa sat lagi....thn ni dorg juz plan p melawat umah yg ada org tua @ warga emas yg sakit...cthnya cam tok sedara la....a good plan...nak p umah sedara lain pun...kebanyakkan nya nak wat open house nnti...tggu dorg panggil p makan jer la...haha....mula dari mlm raya...sampai mlm raya ke5...penuh jerk undangan.....tu lum msk yg kitorg pegi tanpa diundang....hehe.....

so sblm p tu smpat la amik gambar sket2....camna tah...kamera aku wat hal lak dah....nak marah pun tak patut coz camera dah lama.....amik pakai nset pun tetiba jerk blur....sabo je la raya2 ni....so kalo kualiti gambar not so ok....harap maaf yerk.....

abah & his mum
mak & her mum



kalo korg prasan....aku dah bertukar tudung di saat2 akhir...bkn per....aku beli 2 helai tudung...for me n my mum....yg matching ngan baju raya tu....memula aku pakai yg ada stripe hitam tu....but then dorg komplen....ckp my mum yg sepatutnya  pakai tudung tu....aku blh pakai yg lg satu...tudung syria...so aku tukar la....yup....aku blh jerk pakai tudung syria hijau pucat tu....but...nmpak cam muka aku pucat jerk kan.... kena touch up lebih sket la next time pakai tudung tu....haha.....

rasanya cukup takat ni la dulu edisi raya thn 2009 ni.....kang kalo mentol kluar atas pala aku @ ada idea...aku wat entry lagi...ok....

Salam Aidilfitri......

No comments:

Post a Comment