Dipermudahkan Allah

assalamualaikum.....

dah brapa hr tak blogging ek....dok pulun jahit manik....tempahan untuk raya haji ni....ni pun ada lg yg lum sempat wat....ada yg nak bg pun aku minta hold kejap.....coz mmg dah tak sempat dah....n janji lepas raya baru nak sambung keja2 jahit manik ni sume....

dalam pada tu ada gak tempahan untuk brooch kristal....alhamdulillah...tu pun nak wat lepas raya ni gak....mmg seriously aku tak sempat.....bukan tanak wat....tp dengan kederat aku ni...sume aku nak wat.....jadi gini la.....hehe....kena agih2 masa la....ikut turn...

kalo setahun yg lepas...pada bulan November ni.....aku begitu perit nak hadapi hidup ni....betul2 tertekan masa tu....namun hari ni....aku bersyukur kerana aku masih boleh tersenyum selepas segala dugaan besar yg aku hadapi tu semakin pudar dari hidup aku....walaupun dugaan dan cabaran masih ada di mana kita berada...namun tak se'dahsyat' yg aku lalui dulu...dan aku yakin ALLAH sentiasa ada membantu aku menghadapi segalanya......

aku bersyukur kerana perjalanan hidup aku semakin di permudahkan.....walaupun ada ketika nya aku mengeluh kenapa perjalanan hidup aku tak semudah org lain....namun bila tersedar bahawa tu semua bisikan syaitan aku cepat2 beristighfar....dan aku cepat2 ingatkan dr sendiri bahawa...."kalo kita rasa kita susah....ada yg lebih susah dari kita"......dan yakin bahawa "ada hikmah di sebalik setiap kejadian".....cuma aku yg perlu bersabar untuk mengungkai hikmah tersebut.....

untuk sampai ke tahap sekarang ni...ALLAH saja yg tahu keperitannya.....aku bernasib baik bila parent aku bg fully support....masa tu dorg byk ajar aku hafal ayat2 al Quran dan zikir2 untuk dekatkan diri dgn ALLAH...coz for them...bila aku byk wat amalan tu.....sedikit sebanyak aku akan lupakan masalah yang aku hadapi.....

salah satunya aku diajar untuk beramal dengan amalan Asmaul Husna......semuanya ada 99 nama ALLAH....yang mana setiap satu nya mempunyai kelebihan tersendiri jika diamalkan secara konsisten......aku bukanlah org yang arif untuk menghuraikan secara mendalam....aku pun masih merujuk buku2 agama untuk memahami Asmaul Husna ni....

mungkin pada mulanya dulu aku sendiri lum nmpak hasilnya...tp hari ni aku yakin yang semua tu dah ada hikmahnya.....pernah aku hampir putus asa bila apa yang aku doakan dan harapkan tak berhasil....tp bila tersedar.....aku tau yg usaha dan doa aku pada masa tu belum cukup lagi....dengan itu aku perlu lebih byk berusaha dan berdoa....

satu yg aku nak kongsikan disini.....kalo nak urusan kita dipermudahkan......zikirkan YA FATTAH 70 kali setiap hari.....Ya Fattah bermaksud Yang Maha Pembuka......bila kita berzikir tu....kita berdoa supaya ALLAH permudahkan urusan kita dan buka kan segala kesenangan untuk kita hadapi hidup ni....

aku bukan lah pandai sangat....cuma aku harapkan perkongsian kecil ni dapat beri manfaat pada semua.....aku cuma nak kongsikan manfaat ni untuk kebaikkan bersama....sori kalo ada info yg silap yer.....kita sama2 la belajar ek....

Comments

Popular posts from this blog

Keychain handmade paper @ Liznim Kraf

Liznim Kraf @ Galeri Kraftangan Perlis

Tips Rawatan Demam Campak