Buat baik berpada-pada

assalamualaikum.........

lama kan akak x update...dah lebih 20 hr rasanya.....honestly....mmg xdak mood nk update....on9 kat fb pun kadang2 ja...kalo ada mood....but now...akak rasa dh ok...lantak la apa nk jadi....this is my life...suka hati la akak nk wat pa...ADA AKU KISAH......

kadang2 kita kena gak pentingkan diri sendiri.....bukan untuk berlagak atau menyombong ngan org....but kita kena pentingkan diri sendiri supaya org x pijak kepala kita...tak buat kita ni sesuka hati dorg...tak cakap ikut sedap mulut ja kat kita....i mean....in positive way la...

cam pepatah lama ni....buat baik berpada- pada...buat jahat jangan sekali...akak nk highlight yg pasal wat baik tu....org dulu2 pun dah pesan...wat baik berpada2....means...padan patut la kalo wat baik ngan org....walau mcm mana baik pun...but berpada2...jgn terlebih baik sangat....

why org pesan cenggini....bcoz...manusia ni kalo org baik sgt ngan dia pun...dia akhirnya lupa diri...amik kesempatan kat kita lak....sbb tu org pesan...jgn baik terlampau2 ngan org lain...berpada2 ja....supaya org x amik kesempatan kat kita...

byk sgt dh kes ni yg kita dengar...dari sebesar2 kes sampai la kes kecil n terpencil...bila kita wat baik ngan org...org amik kesempatan atas kebaikan yg kita wat tu.....x yah la akak bg contoh kat sini...coz kalo akak bg contoh pn....contoh nak mengentam ja yg akak ada...hahaha...takmo takmo.....

ok la...moral of the story...pas ni akak akan berpada2 la ngan org...more careful with other....take care of my own life.....bukan xnk berdunia ngan org lain....berkawan...bersosial...but BERPADA-PADA....

salam.....

Comments

  1. btol tuh..
    buat baik berpada2

    makneng follow kamu
    jom follow makneng

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Keychain handmade paper @ Liznim Kraf

Liznim Kraf @ Galeri Kraftangan Perlis

Tips Rawatan Demam Campak