Nuffnang

Sunday, July 3, 2011

SEKALI LAGI

assalamualaikum......

lamanyer tak blogging ni.....bukannye takde idea....but...hr tu i'm not feeling well.....demam sket je....tp bila tonsil dah bengkak.....tu yg berhari2 tak lega tu......kena lak time tu asyik ujan je....sejuk.....tu yg melambatkan proses nak sembuh tu.....ada je alasan kan.....hahaha......

actually ada satu design brooch kristal aku baru wat....tp kalut nak blk hr tu.....lupa nak amik gambar....dah antar blk perlis.....satu sample pun tak tinggal sini....hampeh tul....design ni very simple....nak jual pun dengan harga yg murah la....sbb kecik jer....

so disebabkan keterlupaan tu....hr ni wat topik lain la....topik yg tak penah langsung aku wat sebelum ni....pasal movie....

beberapa hari yg lepas ada la g tgk movie ni....malay movie....SEKALI LAGI....dua sbb utama yg buat aku nak sangat2 tgk movie tu..... first sbb ada lisa surihani....dan yg kedua ada si comel mia sara nasuha tu....comel sangat2 dia ni....dah tu petah lak....tu yg suka sangat bila tgk dia tu......

movie ni citer pasal arman (sam) yg dipercayai mengidap sakit autistik.....satu hari dia hampir diragut.....tp sempat diselamatkan oleh si kecil amy ni (mia sara).....sejak tu dorg berkawan.....but bila mama si amy, shiela (lisa) ni tau yg amy kawan ngan arman....dia tak bagi amy berkawan dengan arman......pada masa yg sama arman ni hampir berkawin dengan farina.....tp dia rasa cam si farina ni tak suke ngan dia....amy la yg banyak bg pendapat dan pandangan untuk arman....mama si amy lak dalam dilema utk terima lamaran haris (bront)....sbb masih dihantui kisah silam......

kenapa shiela tak suke amy berkawan dgn arman? kenapa arman rasa yg farina tak suke kat dia? apa kisah silam yg menghantui shiela sebenarnya? dan apakah kesudahan SEKALI LAGI ni.....korang tengok la sendiri......cukup la setakat tu aku citer....tak best la citer sume2....hehe......

aku tak pandai nak bg bintang2 utk penilaian movie ni.....for me....as i like to watch something yg tak menyesakkan otak aku pikir.....something yg relax.....jalan citer yg ringan......ye la tujuan aku p cinema tu utk relax....bukan nak sakit pala pikir macam2.....aku suke movie ni......

kalo kite nak tgk dari segi moral of the story pun ada lam movie ni....but kalo aku cite kat sini....terbongkar la ending dia karang....hehe...dah....cukup la takat ni.....korang pegi la tgk sendiri yerk....

No comments:

Post a Comment