Nuffnang

Saturday, July 23, 2011

~Takde Mood La Plak~

assalamualaikum.....

tiap2 pagi bila bangun....sure kita harap hidup kita lebih baik....dan kita akan harap kita akan jadi lebih ceria untuk sepanjang hari kan....kita mesti nak hari ni akan jadi baik dari semalam...dari semua aspek.....betul kan....

tapi macam mana kalo apa yang kita harapkan tidak menjadi....apa yang kita impikan tidak kesampaian...apa perasaan kita pada ketika itu....for sure we will fell a little bit frustrated, is it?

that's what i felt today....malam semalam....masa nak draw money from ATM machine kat sini....suddenly my ATM card stuck kat dalam machine tu....and the machine was hang.....MY GOD !!!!! seriously i'm blur at that time....dah tatau nak watpe...tekan sume button yg ada kat situ....but the machine still hang.....Oh no !!!! sib baik ada la 2 3 org yg datang pastu give me the idea to call the customer services number which been stated on the screen. cecepat je aku call number tu...but cam besa la....bila call number 1800 ni lambat yg hamat....if you choose BM press 1....5 6 kali press itu ini baru dapat cakap ngan authorise person....sib baik la yg pick up call tu mesra pelanggan....aku ni kan ske mengelabah kalo berdepan situasi cenggitu....tp that person dengan tenangnya dapat solve the problem....tq so much to Maybank staff yg pick up my call dan terima aduan semalam.....

bila jadi camtu..... yg penting dorg block kad ATM tu....penah terjadi, kad yg stuck dalam ATM machine terkeluar balik bila next customer guna machine......itu yg aku bimbangkan....mmgla bukan ada byk sangat lam tu...tp money is still money.....tu yg aku kelam kabut sangat....bila cakap ngan staff Maybank tu....dia cakap yg dia akan block card aku....isnin ni baru blh call nearest branch...biasanya 3 hari bekerja baru blh amik kad tu semula...masak gak la aku....semalam jumaat....sabtu ahad dah off day......rabu baru nak blh amik...aduh.....sabar je la....tensen gak time tu...

so cam besa utk menghilangkan tensen...aku kena mkn...tetiba je rasa lapar bila tensen2 ni...cadang mulanya nak kuar minum jer....sekali dah jadi camni.....melantak makan lak aku....huhu.....ni dh jadi habit.....asal tensen je makan...asal tensen je makan...asal makan je tensen...opss...

pagi ni pun rasa tensen semacam je.....bukannya aku nak memikir sangat masalah tu...coz dorg cakap menda ni blh settle.....tapi ntah la....rasa serabut lak otak pagi ni.....kena lak pg ni komputer asyik hang je....dah 3 kali restart....ilang mood aku...rasa cam nak tido jer.....so dari takde nak watpe...baik aku blogging jer...kekonon nak ilangkan tensen la ni...haha....

Allah je la yg tahu.....minta2 la jap lagi...everything will be fine....malas la nak serabut pala hotak ni.....doakan aku ek....supaya my mood will be ok soon...secepat mungkin..... :-/

No comments:

Post a Comment