Salam Ramadhan

assalamualaikum......

Firstly nak ucapkan selamat menyambut ramadhan untuk semua umat Islam yang baca blog ni tak kira di mana saja.....dah lama tak wat entry....last weekend aku balik kampung....3 hari....saja je...kan dah mmg setiap ujung bulan aku balik.....

kejap je dah 3 bulan aku kat sini.....rasa macam baru je ....rasa macam baru aku selesaikan masalah mega tu....rasa cam baru sangat aku selamatkan diri aku sendiri.....dan rasa cam tak caya yg aku jejak kaki selama 3 bulan kat bumi langkawi ni.....alhamdullilah....semua ni kuasa Allah....dia yg bagi dugaan dan ujian...dan Dia juga yg tolong kita dapatkan jalan penyelesaian.....asalkan kita sentiasa yakin dan percaya padaNya....

semestinya dalam hidup setiap insan di muka bumi ni kita mengharapkan apa yang akan berlaku pada hari ini dan esok akan menjadi lebih baik dari semalam....so kita juga kena lah sentiasa berusaha ke arah itu...kalo asyik dok harap je....sampai bila nak jadik kenyataan ye tak....mat jenin pun panjat pokok masa tgh berangan tu....hehe....

begitu juga dengan kedatangan Ramadhan...setiap tahun kita akan mengharapkan ibadah yg kita jalankan tahun ini akan lebih baik dari tahun2 sebelum ni....macam2 azam yg kita dengar tiap2 kali menjelang Ramadhan...ada yang nak posa penuh (ni bg kanak2...kalo dah dewasa br nak berazam posa penuh.....uihh....dah kira merbahaya..hehe) ada yg berazam nak banyakkan ibadah, cthnya terawih....ada yg berazam nak khatam Quran.....sume tu insyaAllah akan berjaya kalo kita kuat berusaha untuk mencapainya......

and for me....selain dari berazam untuk mendapatkan ibadah yg lebih baik dari tahun2 lepas....aku ada lagi satu harapan....kalo blh aku nak lupakan pengalaman Ramadhan dan Syawal 1430....nak je aku anggap tahun tu tak wujud dalam kalendar hidup aku......kalo blh tak nak igt lagi.....tapi aku cuma insan biasa....bukan aku nak pikir sangat...tp menda tu datang lam fikiran aku tanpa dijemput...

that's why aku cuba dapatkan kehidupan yg lebih baik....supaya aku dapat lupakan perkara buruk dan mimpi yg paling ngeri dalam hidup aku tu....

last but not least.....Salam Ramadhan lagi sekali untuk semua.....moga2 ibadah kita diterima Allah....dan kehidupan kita sentiasa diberkati dan dilimpahi rahmatnya....insyaAllah....

Comments

Popular posts from this blog

Keychain handmade paper @ Liznim Kraf

Liznim Kraf @ Galeri Kraftangan Perlis

Tips Rawatan Demam Campak