Nuffnang

Thursday, August 29, 2013

Tegar ~ Aku Yang Dulu Bukanlah Yang Sekarang

assalamualaikum.....



Aku yang dulu bukanlah yang sekarang
Dulu ditendang sekarang ku disayang
Dulu dulu dulu ku menderita
Sekarang aku bahagia

Cita cita ku menjadi orang kaya
Dulu ku susah sekarang alhamdulillah
Bersyukurlah pada yang maha kuasa
Memberi jalan untuku semua

Hidupku dulunya seorang pengamen
Pulang malam selalu bawa uang recehan
Mengejar cita cita paling mulia
Membantu keluarga dirumah

Sekolah dulu ku gak punya biaya
Terpaksa kuharus mencari nafkah
Tetapi aku tak berputus asa
Pasti yang kuasa memberi jalannya

Hidupku dulunya seorang pengamen
Pulang malam selalu bawa uang recehan
Mengejar cita cita paling mulia
Bersyukur masuk dapur rekaman

Hidupku dulunya seorang pengamen
Pulang malam selalu bawa uang recehan
Mengejar cita cita paling mulia
Bersyukur masuk dapur rekaman

Sekolah dulu aku gak punya biaya
Terpaksa kuharus mencari nafkah
Paling Esa bantu dengan penuh cinta
Cinta yang penuh warna

Aku yang dulu bukanlah yang sekarang
Dulu ditendang sekarang ku disayang
Dulu dulu dulu ku menderita
Sekarang aku bahagia

Cita cita ku menjadi orang kaya
Dulu ku susah sekarang alhamdulillah
Bersyukurlah pada yang maha kuasa
Memberi jalan untukku semua


saja ja mlm ni akak letak lagu ni...sejak 1st time dengar lagu ni (masa meniaga kat stadium suka menanti bln posa hr tu) akak dah mmg suka sgt....akak mula tercari2 sapa penyanyi nya....then akak cuba search kat you tube.....hasilnya akak jumpa la penyanyi kecik comel ni...Tegar.....

as usual la bila akak letak lagu...ada part2 yg akak akan highlight...part tu kira yg akak paling suka dalam lirik lagu tu....

akak pernah terbaca kat mana ntah...lagu ni mmg kisah benar Tegar....cerita perjalanan hidupnya sebelum masuk pertandingan Indonesia Mencari Bakat (kalo x silap).....korg blh google kisah hidup dia....kat youtube pun ada tunjuk rumah family dia....

skang ni ada org guna lagu ni sebagai lagu motivasi utk student...kalo tgk ke liriknya mmg sesuai la utk bangkitkan semangat budak2....supaya berusaha.....PASTI YANG KUASA MEMBERI JALANNYA......

mmg dasatla pengaruh lagu Tegar ni.....hopefully Tegar akan terus success dalam kariernya...

salam

No comments:

Post a Comment