tikus la plak !!!

assalamualaikum.....

comey dak budak tikus ni....ni kitorg dapat lepas raya hri tu kat bilik adik.....citer dia camni....

mlm tu akak tido lwt sket coz nk siapkan baju manik...besa la raya2 ni kan banyak open house...so takat sepasang baju tu jenuh nak basuh la...lg pun tak kan seminggu berhari raya nk pakai baju sama...tp korg jgn salah faham lak...akak bukan nya byk sangat wat bju raya...yg betul2 baru sepasang....sepasang lg dah lama wat cuma lum penah pakai :-p....lg satu tu pun dah lama wat tp lum siap jahit manik....n yg lg satu ni dah penah pakai sekali sblm ni....ehhh...apa yg akak merepek cita baju raya lak dah ni....

ok la....berbalik pada citer tikus td...mlm tu org len suma dah tido....tggl akak ngan adik je.....dia ngadap tv....tgk warna raya 2013....abis program tu...adik pun nk masuk tido kat bilik dia.....tetiba tersengih-sengih dia dtg semula kat akak kat ruang tv tu...."kata nk tidoq?"...."nk tidoq sini laaa....kat bilik ada tikus"...masa tu akak tobat tak caya.....maklum la dia ni suka ckp merapu ngan akak....gurau merepek2 kdg2 tu...."betul la...td masa adik masuk bilik...tikus tu lari turun dari katil adik".....masa tu br akak percaya......sian budak tu....pas tlg bentang tilam dia....akak pun sambung keja.....

esoknya adik dah blk shah alam...akak pun bgtau mak kes tikus tu....mak pun dengan cekapnya terus letak perangkap tikus lam bilik adik....hasilnya...jeng jeng jeng.....tikus besarrr ko.....

tingat masa akak kat langkawi dulu pun dah penah jd satu kes tikus ni....akak penah tgk brg2 lam bilik akak (mknan ringan,plastik,bekas) mcm kena gigit...but masa tu akak x amik hal....one day...bau busuk hamat..cam bau bangkai.....akak pun cari la kat mana....akak n roomate suspect yg ada tikus mati tersepit kat laci akak....

so...blk keja hr tu kitorg punggah la laci tu....dia yg wat...akak tolong2 je....memula tgk blakang lemari....takde...kluarkan laci....takde...tgk bwh laci...takde...last2 dia jumpa...DALAM laci akak....dicelah2 barang2....so....akak terpaksa buang byk gak brg2...stok ubat2 yg ada lam tu....punca kematian dia akak pun taktau....tetiba dah tergolek dlm laci dh....

sib baik la ada org tolong....kalo akak sorg...mau muntah tgk tikus tu.....kejadian tu berlaku x lama sebelum akak resign....so takde la stress sgt...hehe....

ok la....nnti citer lg ek....

salam

Comments

Popular posts from this blog

Keychain handmade paper @ Liznim Kraf

Liznim Kraf @ Galeri Kraftangan Perlis

Tips Rawatan Demam Campak