Nuffnang

Friday, October 7, 2011

Songket Night

assalamualaikum.....

dh banyak hr rasanya aku tak merapu meraban lam blog ni.....rindu lak rasanya....asyik buka jer...tak sempat nak wat entry pun.....(cam bz sgt la......haha...)....bkn per...kekadang tu takde mood...kekadang tu dh elok2 mai mood nak blogging ni....idea lak tarak.....so mlm ni bila dah ada mood blogging plus idea tu....tak reti2 lg nk wat entry...haha....

sebenarnya....dah lebih seminggu event ni berlalu....but tetiba tingat lum ada entry pasal tu kn....huhu...sedehhh....untuk mengubat kesedihan tu (huh ayattt...tak tahan)....meh la kita citer pasal Staff Party & Jamuan Raya tu ek....

for me yg baru je join this company tak sampai setahun....ni la 1st event aku kat sini....sebelum ni pun ada gak function2 lain....but this is the the biggest, i thought....

pada 28 September lepas....actually ada wat staff party @ annual dinner kat underwater world langkawi...event ni juga sempena majlis sambutan hari raya aidilfitri....kira 2 in 1 la....thn ni dorg wat tema SONGKET....that's why aku letak tajuk songket night tu....so glamorous.....

cam yg dorg cakap...dgn tema ni.....mesti ramai yg wat kejutan mlm tu...dorg ckp every year mesti ada kejutan.....bila smpai detik dan saat tu.....of coz....glam giler memasing.....rasa cam kerdil sesangat aku ni....huhu....(nnti aku wat entry lain citer pasal bj dinner ni ek)...

mlm tu ada pertandingan karaoke..nyanyi lagu raya.....cam tak caya lak aku leh bg nama nak join...hahaha.....bkn aku tak penah nyanyi...tp nyanyi ramai2 la....zaman sekolah dlu aku msk gak koir n nasyid...nyanyi sorg pun takat hari keluarga taman bukit kaya ja....tu pun zaman kanak2 ribena....skaliii.....dr nasyid p karaoke ko....hambikkkk...

aku tak target nak menang pun...coz aku tau kemampuan aku......plak tu.....mana aku reti sgt pasal muzik ni....bukan penah aku blajo vokal pun....nengok bebudak af wat bubling pun aku pening....ni kan aku nak p blajar....baik suh aku jahit manik 20 helai baju pun aku sanggup ko....haha....dah tu bercampur ngan ketaq @ nervous level yg makin menaik dekat2 nk perform tu...memang tak yah dok harap la....

sib baik time nak perform tu aku berjaya control sket nervous tu....blh gak telan makanan sket2 wat alas perut sebelum naik pentas....ye la...aku dpt giliran ke2....mmg pun aku wish utk dpt yg ke2 atau 3....tanak lewat2 sgt...coz nnti ketaqq lama sgt....haha....turun je pentas tu....apa lg ko....tuju meja makanan la.....lapaq tau dak.....

dan seperti yg dijangka....mmg aku tak menang pun.....hehe...but aku puas hati....puas hati dengan event mlm tu n dgn diri aku sendiri...kenapa?..satu....coz aku dah berani cuba wat sesuatu yg aku lum penah wat sebelum ni dan aku tak penah yakin yang aku blh wat (nyanyi solo dpn org)..... dua.....bila dh wat menda yg tak penah wat tu...aku rasa aku dh sedikit sebanyak lupakan kisah silam yg menyakitkan tu dan menjayakan tujuan aku datang sini....iaitu nak buang segala ingatan buruk@busuk tu.....tiga.......bila ramai2....happy2 kat sini.....rasa cam gembira kembali....dan hilang segala beban berat yg aku penah tanggung sebelum ni....

ni photo2 untuk event mlm tu....sori....malas nak letak caption utk setiap gmbar....






best dress

so....tahniah untuk penganjuran event tu....n tak lupa tahniah pada semua pemenang hadiah....karaoke....cabutan bertuah....best dress...and employees award......

No comments:

Post a Comment