Nuffnang

Saturday, October 8, 2011

Ujian ALLAH

assalamualaikum....

hari ni 8 Oktober.....birthday salah sorg my cousin.....yg sama2 membesar ngan aku....walaupun bkn nya tinggal dekat2 but as we r sebaya...ye la....beza setahun jer....so tu yg blh ngam tu....sekepala.....senang nak berkongsi dan bergosip...hehe....coz sama2 paham....

masa aku meghadapi masalah hidup dlu tu pun...dia adalah salah seorg yg bg support utk aku...salah seorg yg berdiri di belakang aku....yg jd sumber kekuatan utk aku.....tiap2 kali aku turun mahkamah...dia mesti ada sama....aku memang tak akan lupakan semua tu selagi hayat masih ada.....cuma ALLAH yg dapat balas segala kebaikan tu...

disebabkan dia tahu permulaan masalah aku dulu tu...so aku tak segan2 nak refer kat dia....even dia bukan kat perlis at that time....aku berani kongsi cerita ngan dia as i know i can trust her well....dia jugak dh suruh aku pikir elok2 dan berikhtiar utk settlekan masalah tu sebelum ambil langkah yg terakhir tu.....kitorg sama2 cuba find way....but.....mmg dah ditakdirkan jalannya buntu dan aku harus redha dengan ketetapan Ilahi ni....

dengan dasar tu...dia juga yg bg aku semangat dan kekuatan utk menghadapi ujian yg maha dasyat dan hebat ni....alhamdullillah...aku bersyukur bila ALLAH permudahkan segala urusan utk aku...dan aku tahu semua keluarga aku termasuk dia gembira bila melihat aku kembali ceria....menurut kata dia....wajah aku totally berubah bila dapat keputusan tu....aku nampak lain....nmpak happy....dh tak nampak kusut cam hr tu....

namun takdir Ilahi.....tak lama lepas aku selesai segala masalah tu.....dia pula yg terima ujian....tak perlu lah aku ceritakan di sini.....cukup sekadar aku bgtau yg aku rasa ujian ni juga adalah ujian terbesar dalam hidupnya.....pada hari aku terima berita dari Perak tu....seriously aku blur.....serba tak kena....cam tak caya dia juga dipilih untuk menghadapi ujian sebegini rupa....sepanjang hari aku jd tak tentu hala....

atas dasar persaudaraan dan dengan secebis pengalaman yg ada.....aku cuba kongsikan dengan dia...walaupun masalah kami bukan sama....tp sedikit sebanyak.....ada juga pengalaman yg berguna wat dia....

To My Cousin......selamat hari lahir....semoga dengan bertambahnya kematangan usia ini akan bertambah semangat hidup......semoga tabah dengan segala ujian ini...semoga berjaya melalui hidup yg penuh cabaran ini...semoga hari2 mendatang akan membawa sinar kebahagiaan untuk kita.....ingatlah ALLAH tak akan bg ujian yg kita tak mampu hadapi.....dan percayalah selepas setiap kepahitan (ujian) pasti akan datang satu kemanisan.......

No comments:

Post a Comment