Nuffnang

Saturday, October 1, 2011

Tempahan Manik @ Liznim Kraf (II)

assalamualaikum....

baru je settle upload gambar kat facebook LIZNIM KRAF.....gambar koleksi sulaman manik..so....gambar yg sama tu la aku wat story kat sini...ye la kat sana ..takde story2....kalo nak dengar citer....masuk blog ni ler ...hehe....

yg ni sebenarnya ditempah masa bulan posa dlu lg...but since aku takdak kat perlis time tu aku bw ke langkawi jer and promise yg aku akn siapkan ASAP....

seperti yg dijanjikan pertengahan bulan Ogos aku balik untuk antar baju yg dah siap tu....but hari tu lum ada kesempatan nak share gambar ni ngan korang sume..sibuk bebeno..huhu.....so skang ni baru la ada masa sket nak berkongsi gambar tu.....

actually aku dapat tempahan untuk dua helai baju.....cam biasa aku just nak tau costomer nak wat patern mana n bajet dia.....for this customer dia cakap nak bajet antara RM60 - RM80....

so.....untuk baju yg pertama ni....yg kaler hijau corak2 ni....aku wat patern beriring kat tangan  n bawah baju....as aku nmpak baju ni kosong n bajet pun still around d corner....aku add la bunga lalang n manik bulat kecil2 tu.....


untuk baju yg kedua ni....aku wat patern beriring gak....but tambah manik bulat kecil tu kat tengah2 supaya nmpak cute...hehe.....patern ni biasa jer....harga sama jer ngan patern beriring biasa...cuma bila kita pelbagaikan manik tu nmpak cam special sket.....


disebabkan baju ni ada bunga kat depan....tuan dia ada gak request untuk jahit manik kat bunga skali....cam biasa....aku kira bajet dia tu dlu....bajet tu lepas...aku wat je la...hehe.....yg ni pakai teknik simple je...pakai manik jelujur jer....simple but nice....korg tgk sendiri ler hasilnya.....


cukup la ni dlu untuk kali ni.....sebenarnya ada lagi gambar jahitan manik ni yg nak di upload...baju untuk annual dinner hr tu n paling aku tak puas hati sebab lum sempat amik gambar hasil crumble mumble yg aku wat sempena raya hari tu......nnti la bila2 blk perlis lak aku amik gambar tu....korg sabar la yerk....walaupun hakikatnya aku yg dh tak sabar....haha....

salam.....

No comments:

Post a Comment