Luahan Hati

assalamualaikum.....

actually banyak menda yg nak kena wat ni....bj manik tempahan tu lum wat lagi....br start pikir nak wat cemana....skang ni tamau kalut2 dah....nak bw bertenang...setelah begitu kalut thn lepas...kalut pala hotak aku gara2 manusia tak bertanggungjawab tu......bukan aku nak mengenang kisah silam lagi....cuma sebagai luahan...time tu aku tak berani nak luah kat mana2....ye la menda dah jadi kes....tanak memandai....but now...since everything been settle...aku dah berani bersuara....

for all the readers....tiap apa yg aku citer pasal masa lampau aku tu...bukan niat aku nak aibkan org lain....n nak buka pekung di dada...niat aku cuma...aku tanak korg lalui pengalaman perit yg aku dah lalui....aku juga nak korg amik citer2 aku sebagai pengajaran....supaya korg blh pikir dan buat keputusan yang terbaik dalam hidup korg.....aku harap....aku adalah org terakhir yg terima nasib sebegini....aku doakan nasib korg akan lebih baik dari aku...insyaAllah....

betul hidup aku tak tenang time tu....berterabur hidup aku dibuatnya....mcm2 unplan things happen...yg membuatkan aku rasa keliru.....masa tu aku sedar yang aku dah wat silap besar dalam hidup aku....

mengenali seseorg yg sentiasa hidup dalam kepura-puraan adalah pengalaman hidup yg paling menyiksakan....aku tertipu dengan sikap pura2 yg ditunjukkannya...aku betul2 tak sangka sikapnya sepanjang perkenalan hanyala sebagai topeng untuk mendapatkan aku......

sampai hari ni aku belum maafkan manusia tu...dan manusia2 yg berkomplot dengannya....terutamanya mastermind dalam kes ni....org blh cakap....sedangkan nabi ampunkan umat....kalo korg kat tempat aku...korg rasalah camana.....nak cakap senangla....hati aku...perasaan aku....korg amik tau ker....masa aku tgh tersiksa dulu ada korg amik tau....

sesungguhnya AKU TAK AKAN MAAFKAN MEREKA SAMPAILAH ALLAH LEMBUTKAN HATI AKU DAN AKU BETUL IKHLAS UNTUK MAAFKAN MEREKA.....

entahla...hati aku betul2 sakit bila mengenangkan apa yg manusia2 ni dah wat pada aku dan keluarga aku....setiap kata2 dorg mmg menyakitkan hati....nak je aku cakap....yg dorg ni kalo cakap bukan nya guna pala otak....guna pala lutut gamaknya.....

dah la tu...penipu besar.....bukan nyer sorg dua...sume pun sama....satu keturunan...keturunan penipu....aku mmg bersyukur sbb Allah buka pintu hati aku utk sedar sapa manusia2 bertopeng ni sebenarnya....sebelum terlambat....patutla aku sentiasa rasa tak sedap hati...rupanya mmg ada benda yang tak kena....

aku nak pesan pada korg yg nak kawin....kalo blh jgn la kawin ngan org yg jenis penipu.....dan berpura2....tak bahagia hidup.......letih hidup dengan penipu ni...tambah2 kalo satu keturunan...last2 ngan korg sekali kena blajar menipu....akhirnya kita tak dapat nak bezakan apa yg sebenarnya betul dan apa yg tipu....dah tu...setiap apa perbuatan korg terpaksa berpura2 lak tu...tu pun kira menipu gak kan....memang siksa......

bg aku cukup la kalo kita hidup sebagai diri kita sendiri....tak perlu berpura2 untuk nak bg org suka kat kita...kalo dah mmg org nak...org tak akan pertikai....watpe pura2....lama2 karang pecah gak tembelang busuk ko tu....

whatever...juz be yourself...

p.s gambar kat pangkor...nmpak tgn aku kat rayban tu....aku tak tipu...mmg pun aku snap seniri...haha....

Comments

Popular posts from this blog

Keychain handmade paper @ Liznim Kraf

Liznim Kraf @ Galeri Kraftangan Perlis

Tips Rawatan Demam Campak