pikir....pikir.....pilih......

assalamualaikum....

sibuk semenjak dua menjak ni...semalam aku mulakan perjalanan untuk memulakan hidup baru....dan hari ni perjalanan yang baru tu bermula.....i'm now at langkawi.....tanah mahsuri.....after get 2 offer from 2 company but difference district in kedah....i choose langkawi.....

bukan aku nak lari dari masalah...kat mana2 pun masalah akan ada....tp wat masa ni aku perlu berada di luar perlis...aku dah tak sanggup nak hadapi soalan2 yg membebankan minda aku....dah tak sanggup nak menghadapi masyarakat yg busy body dan kdg2 aku blh sebut sebagai melampau....

berbalik mengenai keputusan untuk memilih langkawi ni...aku wat keputusan ni selepas mengkaji beberapa faktor....yg pertama.....masa aku apply for job dlu...target aku nak kuar perlis....kalo aku pilih kodiang...aku still duk kat umah...kat perlis....cuma keja ja kat luar....ptg blk umah....kenduri kendara.....kuar kedai....jumpa gak ngan manusia2 tu.....bukan nak reti tutup mulut...takkan la aku kuar umah nak bw selotip.....tutup mulut2 celupar tu.....

yang kedua....untuk memberi ruang supaya manusia2 tu tau apa yang aku alami dan lepas ni kalo aku balik kejap2 ke sana pun....dorg tak akan tanya soklan menyakitkan dan tak akan wat kelakuan yg menyampahkan....ye la sbb kebanyakkan yg dok bz body ni yg tatau crite....tp bila dah sekali dua aku tak layan dok tak paham2 lagi....so bila lama tak jumpa aku....jumpa2 ja ada la sesapa crita pasal aku....kot kalo jumpa lain kali mulut tu tak celupar lagi....

dan yang ketiga.....selepas mengkaji faktor kemudahan yang disediakan....dan bila datang sini hari ni....aku betul2 tak menyesal.....apa yang aku dapat lebih dari apa yang aku jangkakan....alhamdulillah....

aku betul2 harap keputusan yang aku wat kali ni tepat.....setelah aku wat kesilapan yang paling besar dalam hidup 2 thn lepas....aku betul2 serik....aku sedar khilaf aku bila aku silap wat keputusan....apapun sume tu sebagai pengajaran untuk aku....supaya aku tak silap lagi....dan mengambil ikhtibar perkara tu.....aku pasti akan pikir....pikir....pikir....betul2....kaji...gali....segala dulu sebelum wat sebarang keputusan....kali ni aku akan mulakan hidup baru dengan semangat yang baru....insyaAllah.....

Comments

Popular posts from this blog

Keychain handmade paper @ Liznim Kraf

Liznim Kraf @ Galeri Kraftangan Perlis

Tips Rawatan Demam Campak