Nuffnang

Sunday, May 22, 2011

Tempahan Manik @ LIZNIM KRAF (part I)

assalamualaikum......

byk hr tak update blog ni...bkn per....memula takde idea...then...bila dah dapat idea...sibuk la plak.....huhu.....sibuk menjahit manik.....actually....customer ni ckp dari bulan januari lg yg dia nak tempah manik2 ni....tunggu punya tunggu...punya tunggu....tak mai jugak....2 3 hari sebelum aku datang sini baru dia mai...since aku dah janji ngan dia...kena gak terima...but dah cakap kat dia yg sebulan br nk siap coz aku nak ke langkawi....dia pun cakap ok....

so....memalam kalo tak letih n tak online....tu la keja aku kat sini...kekadang sambil online pun blh aku menjahit gak...... ;-) ...yg aku pulun yg hamat ni bkn per...mggu depan cadang nak blk kampung....memula igt nak blk pertengahan jun.....jahit slow2 je la....but last week adik ckp nak blk mggu depan....so aku pun nak menyibuk blk gak la.....hehe...apa tak kalut menjahit minggu ni......and lastly...pg ni siap keja jahit menjahit manik ni....leganyaaaaa....kalo nak tengok gambar hasil manik tu ada kat sini....kalo gambar tu tak cantik...sori la...maklumla photoghaper tak profesional.....camera pun biasa2 jerk.....huhu....

yang ni gambar full baju...dia suh wat patern beriring kat tangan...then ikut bunga kat badan....


yg ni patern beriring kat tangan baju dia.....so simple...but i like it....

yang ni bunga kat baju dia....wat patern jelujur 2 manik....ada somebody call this patern setapak....whatever la...hehe....


actually....kalo nak ikut bunga ni...mcm2 patern blh wat selain dari jelujur ni....contohnya macam patern tali air, patern beriring or some patern yg kita guna labuci....tp kalo wat bebanyak camtu...mmg costly la....

utk customer ni dia dh bg bajet siap2 kat aku....dia ckp nak less than RM100....so that why aku wat patern ni.....but it's ok la....sebab bunga dia banyak....kalo wat patern tali air mmg crowded giler.....tatau la bila aku nk blh siap jahit...hehe.....next time....kalo customer tak bgtau nak patern camna...aku rasa it is better kalo aku tanya dia punya bajet kan.....hurmmm....idea...idea....

No comments:

Post a Comment