Nuffnang

Friday, March 18, 2011

Kristal @ Liznim Kraf




assalamualaikum.....

untuk entry kali ni....sy nak crita sket berkenaan kristal....produk aksesori kristal ni adalah salah satu produk yang ada di Liznim Kraf.....kebanyakan produk ni ialah handmade...kita juz dapatkan bekalan bahan mentah (batu kristal) dari pembekal n kita akan hasilkan pelbagai produk....

sebenarnya saya masih baru lagi dalam dunia kristal ni...sepertimana yang saya tahu....kristal yang paling cantik ialah kristal swarovski...kristal ni datang dari Austria...mmg cantik sangat...shining betul...dan harganya agak tinggi....n kristal yang biasanya kita pakai tu ialah kristal dari China...masih lagi shining...lebih shining dari manik....harganya rendah sedikit dari swarovski...dan mampu dimiliki oleh sesiapa saja...ada org tanya...ni kristal betul ker....ya...ini tetap kristal...kualitinya lain dari kaca n manik....

wat masa ni kat Liznim Kraf kita juz ada kristal China...yg swarovski tu masih dalam perancangan...ye la....nak kena kumpul modal dulu...hehe....kalo bisnes kristal china ni sukses....blh la expend wat swarovski lak pas ni....doakan yer....

sebenarnya saya belajar wat aksesori ni dgn sorg kawan....masa tu saya baru je start bisnes kraftangan....disebabkan saya ada wat produk jahitan including manik...kwn saya ni minta tlg ajarkan dia jahit manik....n dia ajarkan saya wat aksesori ni....thanx Anis.....masa tu langsung tak terpikir nak wat bisnes ngan kristal ni...

tapi tu la kan....kita pun tak tau apa yang akan berlaku pada masa depan...ilmu yang saya belajar 4 tahun lepas... sekarang amat berguna pada saya...kristal dah jadi salah satu dari produk keluaran Liznim Kraf...alhamdulillah....

antara produk kristal yang ada di Liznim Kraf ialah....gelang tangan dewasa dan kanak2..keronsang....phone strap..gelang kaki..dan lain2 lagi...sume produk ni dihasilkan dengan pelbagai patern n design....design ni tak terhad....ikut mana idea yang datang...kalo tgh wat keja tu muncul mentol atas kepala...."ktinggggg"....canggih la design masa tu...hehe..untuk tempahan...kalo customer nak wat ikut design sendiri pun blh gak....

so itu la serba ringkas mengenai produk kristal yang ada kat Liznim Kraf....anything just contact me...ok....

p.s gambar antara produk kristal kat Liznim Kraf

No comments:

Post a Comment