budak tak sedar diri (part 1: intro)

assalamualaikum.....

selamat berpuasa to all readers....sementara dah siap masak n tunggu nk berbuka ni akak amik kesempatan nk blogging jap....masak cepat je hari ni...tingin nk makan koew toew sup ayam n fresh orange je...then mak wat agar2 merah n cucur udang...kira orait la tu dgn akaknyer azam nk turunkan berat 5 kilo bln puasa ni (cer korg tgk gambar dgn singa mascot sukma tu...i dah gemoks...huhu)....boleh ker turun ni....hahaha.....thn2 lps i success ok...tp lps raya tu naik la sket2...:P

seeloknya lam bulan posa ni xmo la ngentam....tp apa yg akak nk cerita di sini bukan la mengentam marah2....tp cerita pengajaran supaya tak terjadi pada korg lak...huuuu....dasat je bunyi nyer....mmg ada entry lain yg akak lum wat...pasal vacation to bandung....jualan luar....n produk2 Liznim Kraf...tp insyaAllah akak akan selitkan sket2....

ok la....tanak korang suspen lagi.....kalo slalu akak crita kiasan jer...jarang sangat akak men'direct' pd sesiapa....tp dgn kes yg terbaru ni...akak rasa lebih baik akak direct supaya korg lebih paham ek.....

lam bln lepas...family akak ada ambil sorg anak angkat dari rumah kebajikan kat sini...sebelum t, utk pengetahuan korg, mak akak ni jd guru kraftangan sambilan kat umah kebajikan ni....ada la sorg budak ni ckp dia dh nk kena kluar dari situ coz umur dah nk sampai 18 thn...tp tak tau nk ke mana2.....dia ckp dulu dia tggl ngan nenek dia....n nenek dia dah meninggal...dia x penah tinggal ngan mak dia n x rapat ngan mak dia...dia tanak tinggal ngan mak dia...

mak blk bgtau kitorg kes budak ni...kitorg pun kesian....so cdg nk amik dia jd anak angkat.....dia nk tolong keja2 kat kedai....ok la kalo camtu.....kitorg nk anggap dia cam family...bkn pekerja....

tp masa nk ambil dia tu....mak dia pun nk ambil gak....kat situ mula terjadinya konflik.....xpe la...disbbkan tu...kitorg bg dia blk jumpa mak kandung dia kat kl....n dia janji nk datang tinggal kat sini....

pada 2 june 2013 mak pun p kl amibil dia...n mak dia pun serahkan kat mak utk dijaga.....4 june secara rasminya dia dah ada kat umah akak.....

ku sangka panas hingga ke petang...rupanya hujan di tengah hari......

apa yg berlaku seterusnya....nnti akak sambung lam entry part 2....nk p mandi jap...dh nk mahgrib ni...

selamat berpuasa n berbuka puasa...

salam

Comments

  1. Ahhhhhh! Stressnya baca! What happened? What happened? Jengjengjeng!

    ReplyDelete
  2. jeng jeng jeng....kita sambung slow2 ek...ada 9 episod crita ni...kisah benar tau.....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Keychain handmade paper @ Liznim Kraf

Liznim Kraf @ Galeri Kraftangan Perlis

Tips Rawatan Demam Campak