~~~ALHAMDULILLAH ~~~

assalamualaikum.....

dah lebih 2 minggu x blogging.....apa yg aku bz kan tatau la plak.....hehe....mmg la memula hr tu sibuk nk wat brg bw blk kangar sket2....then 20hb tu aku dah blk kangar....seminggu mengabihkan annual leave yg x blh carried forward tu.....byk gak la aktiviti kat sana....nnti2 kalo ada masa...aku share kat sini.....

kalo ikut ker bz nyer....mmg la x penah yg abis....but hr ni nk amik masa sket kemas2...buang sawang kat blog ni......hehe.....untuk sesi buang sawang kali ni....aku nak menyingkap citer sejarah sket....but bkn sejarah Kesultanan Melayu Melaka ek...sejarah aku dlm 2011 ni....since kita dh nk masuk 2012...kira cam flashback la ek.....

30  December 2010....mmg satu tarikh yang tak akan aku lupakan sepanjang hidup aku....tarikh keramat yang menjadi saksi, hidup aku kembali bahagia...kembali bebas setelah hampir 7 bulan menderita dan 10 bulan jiwa aku dipenjara.....walaupun keputusan mahkamah syariah pada 30 November 2010 tak berpihak 100% pada aku...namun aku yang memilih jalan tu....biarlah aku berkorban sedikit asalkan jiwa aku terlepas dari segala seksaan dan derita tu....dan tarikh 30 December 2010 menjadi saksi betapa aku bersyukur bahawa masih ada sinar untuk hidup aku.....

dalam soal tu...bukan aku nak menyalahkan takdir...aku redha dengan segala apa yg telah berlaku....kalo di kenang kembali....rasa tak sanggup untuk menjalani kehidupan pada masa tu.....aku bersyukur kerana mempunyai keluarga yg memberi sokongan dan pertolongan tak berbelah bagi....aku akui aku mmg lemah pada masa tu...cuma bergantung pada kekuatan org lain saja....pada masa tu la aku di ajar mendekatkan diri pada YANG MAHA PENCIPTA.....kalo sebelum ni aku agak lalai...ibadat pun yg wajib ja....asal buat ja....tp pada masa tu...dengan fikiran yg terlalu bercelaru....aku disuruh bertenang...dan disuruh memohon ketenangan itu dari NYA.....alhamdullillah....byk pengajaran baru yg aku dapat....aku kembali menghafal doa2 yg mmg dh penah aku hafal satu masa dahulu....but disebabkan tak diamalkan, aku lupa...so pada masa tu...aku kembali menghafal.....itu salah satu hikmah yg aku dpt dari ujian tu.....

terlalu banyak hikmah yg ALLAH beri disebalik ujian yg diberi buat aku pada masa tu....mula2 aku tak sedar....but lama kelamaan aku tahu.....selain dari aku semakin dekat dengan ALLAH...perkara tu byk motivasi kan aku....kalo dulu, bila dengar org bunuh diri...senang je aku ckp..."bodo la....sket2 nk bunuh diri...tatau ker ALLAH x suke...."...but...bila aku sendiri ada masalah...br aku tau...dorg ni tak bodo nk bunuh diri...but dorg dh ilang pertimbangan...ilang iman pd masa tu....alhamdulillah....aku x penah terlintas nk wat sume tu....

lg satu...bila tgk citer...or dgr org citer benda yg cam tak masuk akal....aku mesti kata or pikir...."biar betul citer ni...tak kan la ada org camtu la dunia ni.."...."nak wat citer pun agak2 la....jgn nk nipu aku..."....but bila aku menghadapi masalah yang mega dashyat tu....aku tau ya sume citer yg aku tgk n dengar tu....ada logiknya....kadang2 kita rasa yg masalah kita tu berat...tpa kita kena ingat...ada masalah org lain yg lebih berat dari masalah kita.....

salah satu hikmah yg agak besar bg aku ialah bila aku dekatkan diri dengan ALLAH....aku motivasikan diri....akhirnya aku dapat keyakinan untuk pulih....untuk lupakan segala kepahitan silam....untuk mulakan hidup baru.....dan sekali lagi aku bersyukur bila aku dapat memulakan hidup baru di Langkawi pada Mei 2011 yg lalu....syukur juga bila Liznim Kraf semakin berjaya tahun 2011 ni....byk masuk pasaran nasional...bukan setakat tempatan (perlis) ja....semua tu hikmah dr NYA....

bagi aku...tahun 2011 ni adalah tahun PEMULIHAN......dan aku berharap 2012 akan menjadi tahun KEBANGKITAN.....doakan aku sihat..dan panjang umur untuk mencapai semua ni.....pada semua pihak yg telah bersusah payah bersama2 aku mengharungi kepahitan sepanjang 2009 dan 2010....hanya ALLAH yg tahu dan berhak membalas segala2nya....tima kasih mak, abah, adik, pakcik, makcik, safuan, sabireen, ima, yani, epi, semua mak2 sedara, bapak2 sedara, sepupu sepapat, sahabat handai, kawan2 yg memahami dan sentiasa memberi semangat....dan yg penting....syukur padamu YA ALLAH.....

Comments

Popular posts from this blog

Keychain handmade paper @ Liznim Kraf

Liznim Kraf @ Galeri Kraftangan Perlis

Tips Rawatan Demam Campak