Nuffnang

Monday, December 5, 2011

Coca Cola Isu

assalamualaikum....

mlm ni lewat sket wat entry....td dok sibuk mengemas brg....after almost a week blk sini...mlm ni br nak mengemas betul2....tu pun ada lg lum betul2 settle......bukan x kemas lgsung ok....just tak simpan kat tmpat yg sepatutnya jerk....hehe....

suppose to be...aku kemas sume ni semalam....but at last minutes aku decide utk msk keja semalam......ya la...semalam dh 4hb....kot x sempat closing on time lak karang....dah la cadang nk cuti ujung bulan ni....coz nk amik annual leave yg x blh nk carry forward.....so msk keja je la.....

bukan per yg mula mengemas ni....cdg nya sok mlm nak mula project beading....ada satu baju my friend....satu baju my mum (crumble mumble raya posa dlu yg blm siap....hehe..)...n satu my baju.....so bila nk carik manik segala tu...kena la kemas2 sket....

sebenarnya mlm ni aku xde idea nak citer apa....tu yg meraban semacam ja tu....hahaha.....

ok la....kita citer la sket psl brita yg kecoh lam sehari dua ni....korg ada dengar tak mengenai COCA COLA....smlm dorg citer kat opis...ada org sebarkan sms yg memberi amaran supaya kita stop minum coke n all beverages under that company....katanya ada salah sorg pekerja masukkan darah HIV dalam air tu....dlm sms tu bgtau brita ni ada kluar kat ntv 7.....uishhh.....

so lps blk keja smlm aku pun search la lam intenet....mmg ada gak yg post lam fb pasal ni...ada yg bg pro n contra....salah satu yg aku baca...(sori x igt dr mana)...dia siap tulis sms tu lg....from delhi polis....yg bg amaran tu....katanya...ada kluar news kat ND TV.....bkn NTV 7....

kalo kita kaji la kan....(wat csi sket)....brita tu dari delhi....kita kat m'sia....kat sini....kilangnya lain....sana lain....bukannya air kat sana yg dtg sini.....

lg satu....aku baca kat website tu jgk...dia ckp darah HIV ni x aktif kalo berada di luar badan manusia selepas tempoh beberapa jam......korg bayangkan la....banyak mana sgt dia nak mskkan darah tu....silap2 0.00001% pun susah nk cukup....dah tu...dari proses packing.....storing....delivering.....nak sampai kat end customer tu....amik masa weh...cuba korg cek manufacting date brg2 yg korg beli...mana ada yg siap semalam...hari ni dh smpai kat kita....

maybe ni salah satu cara org nk sabotaj pun maybe gak...aku lum penah dengar lg org minum coke kena AIDS...yg aku tau kalo byk minum coke ni blh kena DIABETIS....

ntah la....that juz my point of view....lain2 kita sama2 la tawakkal...berserah padaNya Yang Satu....

No comments:

Post a Comment