Nuffnang

Thursday, April 21, 2011

Alhamdulillah......

assalamualaikum.....

alhamdulillah....hr ni dapat banyak biter gembira yang melibatkan kehidupan masa depan aku.....bulan April ni mmg banyak berita yang mengembirakan....baik dari segi bisnes....family dan my own life....

dari segi bisnes...alhamdulillah...dapat banyak tempahan...dan dua tiga tempahan yang besar2....dari agensi2....tempahan jahitan....produk kertas buatan tangan (yang aku citer lam post sebelum ni).....dan ada jugak tempahan kristal.....daripada individu.....

berita mengembirakan untuk family aku ialah baru2 aku dapat bercuti dengan mak, abah n adik aku.....walaupun dekat ja....kat lumut n pangkor....tapi amat mengembirakan dan membahagiakan....seingat aku last bercuti ngan family Ogos 2008....masa tu p Johor....

masa on d way balik dari vacation hari tu....dapat 2 call dari 2 tempat yg berlainan...panggil intebiu....untuk jawatan akaun.....satu kat perlis...n satu kat langkawi.....kemarin intebiu yg kat perlis.....lam sejarah aku kena intebiu dgn ramai inteviewer....4 org...biasanya sorg dua ja....dan dalam sejarah aku kena intebiu lama gitu...lebih setengah jam aku lam bilik intebiu tu....fuhhh...dari soklan akaun....soklan keja....soklan pengalaman...soklan bisnes....ke soklan family...sib baik sume nya ok...interviewer tu plak sumenya mesra alam.....

dan hari ni lam kul 12.30 dapat call lg sekali dari langkawi...nama aku di shortlisted.....intebiu kul 9.30 pagi sok....ok la...plan2 ngan abah nak p sana pagi sok..... bot kul 7 kalo ada....lam kul 1.50 tgh hr....tetiba dapat satu call dari tempat yg intebiu kemarin.....alhamdulillah...aku dapat keja !!!!! start isnin ni.....best nyer rasa....best sangat2....tempat keja aku...nnti la aku reveal kan yerk....wat masa ni biar la rahsia dulu....ahakkkk.....

walaupun dah dapat keja....aku akan tetap dengan bisnes ni...keja is keja...bisnes is bisnes.....aku keja ni pun....atas beberapa sebab....sebab utama nak tolong mak n abah....lagi...sebab nak tunjukkan yang aku dah pulih dari memikirkan masalah yang lalu....lagi...sebab nak buktikan pada org yang dah HINA keluarga aku....aku betul2 rasa terhina sebab org yg menghina keluarga kami tu sebenarnya mentality dia lower than us...sebab tu aku perlu buktikan yang aku mampu berjaya lebih dari apa yang dorg nampak n dorg sangkakan....Ya Allah...Kau tolong la aku.....aku perlu buktikan yang aku boleh berjaya dalam dua2 sekali...bisnes n kerjaya.....

alhamdulillah...setelah melalui dugaan hidup yang hamat dasat sejak tahun 2009 dulu...dan selesai sepenuhnya mac 2011 ni...bulan april 2011 dah membuka banyak lembran baru dalam hidup aku...banyak perubahan positf yang berlaku....betul la kata org..ada hikmah di sebalik kejadian.....n now aku dah nampak hikmah di sebalik kejadian tu....Thanx To Allah.....

No comments:

Post a Comment