Peluang Kedua

assalamualaikum....

mesti setiap org penah melalui sesuatu perkara dan kita rasa....kalo la perkara ni tak jadi....kalo la masa blh diundur.....mesti kita tak akan lalui perkara2 perit camtu....

kalo bg aku....aku nak kembali pada awal tahun 2009....aku tak nak hadapi semua perkara pedih yg berlaku pada tahun tu.....segala kacau bilau hidup aku bermula 5 februari 2009.....kalo lah aku dapat undur masa....apa yg berlaku pada tarikh tu tak akan berlaku...aku pun tak akan bazirkan 2 tahun hidup aku dengan penderitaan dan kesengsaraan yg amat dashyat ni...

kalo dulu aku letakkan kesalahkan 100% pada org lain...kini aku sedar...aku juga ada khilafnya....salah aku....sebab aku tak berhati2 dalam buat keputusan...tak berhati2 buat pilihan...dan terlalu percaya dengan janji2 manis org yg langsung tak blh dipercayai.....

bukan aku tak sedar sume tu sebelum 23 julai 2009...Allah dah bg banyak petunjuk....namun bila aku dipujuk....hati aku tetap akan lembut dan terima segala janji2 munafik tu.....maaf kalo kali ni perkataan aku agak kasar....tapi kalo kita bc....salah satu ciri2 org munafik ni ialah tak menepati janji.....

entahlah...kalo mengingati peristiwa 7 bulan tu....rasa mcm aku tgh di azab dlm neraka je...aku tak penah hidup seksa macam tu....family aku pun bukan org senang...duduk umah semi d setingkat.....pakai keta proton jer....namun aku cukup bahagia....ni tak....dh ambil aku dgn janji2 nk bahagiakan aku......tp tak sampai seminggu...dh mula menampakkan ciri2 pembohongan...segala2 mula terbongkar selepas 3 hari jer....

aku betul2 rasa tertipu....wat pe aku teruskan hidup....before thing get worse.....baik aku wat keputusan.....sebab tu aku sanggup panjat mahkamah.....dengan bukti yg aku ada aku langsung tak takut untuk hadapi kenyataan...aku yakin Allah sentiasa bersama org2 yg benar...cuma yg aku kesalkan...n yg paling tak guna sekali dalam tuntutan balas pun sanggup dorg menipu lg....segala apa yg pompuan tu wat kat aku...difitnahkan sebagai mak aku yg wat kat dorg...pasal rantai tangan yg dh tak wujud kat aku pun ditipu....n macam2 lagi....sbb tu aku tak kisah lawan kes ni....

namun atas nasihat lawyer utk settlekan kes ni dgn win2 situation...aku setuju....bayar la sket....lgpun aku tau...hampa memang lapaq duit kan...tujuan dapatkan aku tu sbb nak duit aku kan...nak suruh aku keja...suh wat tuisyen segala....hampa nak wat pa?????? h**** ****r ja ka....jgn igt aku stupid ok....syukur sbb Allah buka mata hati aku sebelum sume terlambat....

alhamdulillah...semua settle akhirnya...aku bebas dari kezaliman ni.....kalo blh tak nak pikir lgi...namun apa kan daya...kadang2 bila perasaan geram tu membara....membuatkan minda aku teringat kembali memori pahit tu.....sampai sekarang aku masih belum ada cukup kekuatan....



cukup lah kalo Allah bg kekuatan untuk aku terus bekerja...terus berniaga....dan terus berusaha memajukan hidup aku....ini adalah peluang kedua yang Allah bg untuk aku setelah aku melalui ujian selama 2 tahun tersebut.....

aku akui banyak hikmah yang aku dapat sepanjang peristiwa pahit tersebut...yg paling utama aku lebih mendekatkan diri dengan Allah.....aku lebih fokus dalam hidup....dan disebabkan rasa tercabar....aku lebih bersemangat untuk berniaga......

namun untuk memulakan sesuatu yang baru....seriously....aku agak trauma dengan apa yang berlaku sepanjang 2 tahun tersebut....cuma skrang ni aku nak tau....apakah masih ada ruang untuk aku mulakan hidup baru...masih adakah kebahagiaan untuk aku.....masihkan ada sinar untuk aku....aku tak berani mencuba untuk memulakan sesuatu yg baru....pengalaman silam tu dah ajar aku untuk lebih berhati2....



Comments

Popular posts from this blog

Keychain handmade paper @ Liznim Kraf

Liznim Kraf @ Galeri Kraftangan Perlis

Tips Rawatan Demam Campak