Nuffnang

Wednesday, April 20, 2011

Kotak Hantaran & Cenderamata @ Liznim Kraf

assalamualaikum....

baru ja sampai umah dari bercuti...malam semalam...dah mula wat keja pepagi ni.....pas subuh dah kat depan lappy....brapa hari tinggal keja...dah bersusun keja aku...hambik ko.....syok2 gi rehatkan hotak.....kuarkan sume beban yang ada kat laut Teluk Batik hari tu....balik ni reload semula...tapi yang di reload ni sumenya keja2 yg memberi kan kepuasan...walopun kekadang menimbulkan kelam kabut utk pala aku....

hari ni aku sibuk ngan projek kotak hantaran & cenderamata untuk Kraftangan Perlis....tak la banyak sangat order tu...tak sampai 50 buah pun...but since design dia lain2.....kira2 lam 9 design gak la....so keja ni jd a little bit complicated....nasib baik pihak Kraftangan Perlis bg aku lanjutkan tempoh delivery barang ni.....thanx yer.....lega sket....walo camna pun nak kena keja overtime memalam dah ni....aku mmg rasa tak selesa kalo tak dapat delivery barang yang org order on time....for me punctual tu sesuatu yang amat penting dalam hidup....

hari ni abah dah start tandakan board...mlm ni @ jap lagi aku dah kena mula wat design kotak tu....Ya Allah...berikanlah aku idea untuk melaksanakan kerja aku ni....

alhamdulillah kali ni stok bahan mentah banyak yg dah ada...sket2 je yang nak kena tambah....terutamanya handmade paper.....tu yg tak cukup...aku slalu angan2 nak simpan stok paper ni banyak2...karang bila org order produk......tak yah la amik masa lama sangat....nak wat paper lagi...nak wat produk lagi....tapiiiii....hampeh...tak penah nya aku dapat simpan stok banyak gitu...ada jer nak pakainya....dari satu sudut kita kira ok la....makna nya produk aku laris la jgak tanpa aku sedari.... ;D

so kat sini...saje je nak reveal gambo kotak yang di order tu...tapi bukan sume la....kira gambar yg ada lam simpanan aku je la...gambar baru mana ada lg...brg pun lum wat lagi...hehe.....

yang ni kotak 3' x 9'.....blh wat kotak hadiah@cenderamata......aku penah try isi kain batik....pelikat...selendang@ shawl lam kotak ni...cantik n muat2....

yang ni lak kotak 6' x 6'.....sama gak fungsinya......sebagai kotak hadiah n cenderamata....penah gak customer minta kotak untuk isi cincin...aku suggest kotak ni....letak satin komot2 sket...cam seni2 gitu...then letak kotak merah bentuk love yg korang dapat masa beli cincin tu.....

berkenaan harganya.....karang la aku bgtau harganya...cume aku nak bgtau...kalo tak masuk hiasan harganya tak sampai RM20 seunit......tp kalo korang berminat nak tau harga skang jugak atau urgent nak tau....juz email / call / sms me......satu benda yang aku nak bagitahu lagi...biasanya aku kira harga kotak tak campur ngan harga hiasan bunga2 dia....sebab harga bunga hiasan tu aku biasanya based on customer nyer bajet....kalo bajet banyak n nak bunga mahal2 or lebat2 aku leh watkan...kalo bajet minimum pun aku leh wat...pandai2 la aku ejas karang.....

ok la.....got to go...designing the produk......

No comments:

Post a Comment