Nuffnang

Monday, April 11, 2011

Terima Kasih.......

assalamualaikum......

sebenarnya cerita ni berlaku lbh krg 3 minggu yg lepas (anggaran)....masa tu aku ke Pesta Buku Negeri....kat Dewan 2020.....aku pegi sana dah petang....lepas tutup kedai dah...mean kul 6 lebih la....setelah pusing lbh krg 2 round n dapat buku2 yg aku aim selama ni dengan diskaunnya sekali...aku pun kluar la....kat luar dewan tu pun ada dorg wat gerai jualan...brg2 lain selain buku la...dari pakaian...tudung...sampai ke makanan....byk gerai gak la....apa lagi....kompem la aku kena ronda2 kat situ....tak cukup syarat la kalo tak meronda.....hehe....

lam tgh syok2 meronda....menelek2 barang2 jualan tu....tetiba ada sorg budak pompuan umo lam 2 tahun berlari ke jalan....kebetulan ada keta kat jalan tu....kejadian tu betul2 depan mata aku...org yg ada kat situ dh mula menjerit....aku pun tatau camna aku blh bertindak drastik....tarik tangan budak tu ke tepi....yg si mak budak tgh sibuk beli makanan...yg bapak budak sibuk jerit n marah mak budak sbb tak tgk anak...aku pun terus serah budak tu kat mak dia....

nak tau apa reaksi mak dia....... dia amik anak dia...n pegi camtu saja...without saying a word!!!!! kot nak senyum....nak kata terima kasih tu jauh sekali la....yg pak budak pun satu....tgh ramai2 manusia ni la dia kalut nak marah bini dia....aku time tu...terkejut tgh reaksi dorg...mana ngan "ketaq" terkejut kat budak yg nk kena langgar td.....aku rasa sume yg kat situ rasa cam aku rasa n pikir sama cam aku pikir....

cdg nak blk umah tp....disbbkan rasa "ketaq' yg amat sangat tu....aku tau yg aku tak blh drive lg...aku terus jln2...ronda2....bila aku lalu lagi sekali kat crime scene @ tempat kejadian (byk sgt tgk csi aku ni)....mak pak budak tu ada lg kat situ......aku nak senyum kat mak dia....blh dia palingkan muka dia....kalo ikut hati mau je aku tampaq manusia sombong...bongkak...tak sedar diri n segala macam tu.....kite bako jer usinnnn!!!!!!

kok yer pun ko malu dgn kejadian tu.....tak blh ke ko senyum je...aku bkn nak cakap per2 kat ko...aku ni bkn jenis perli2 org...walaupun 7 bulan aku penah hidup lam dunia yg penuh dengan manusia yg bercakap perli...tp aku tak penah belajar pun dr dorg tu....aku mmg menyampah dengan org yg cakap perli2 ni....n skang...aku jugak menyampah dengan org yg tak reti terima kasih cam ko....

aku ikhlas tolong anak ko....kalo tak ikhlas...aku biaq je dia kena langgar...bkn anak aku pun...tp atas dasar perikemanusiaan...aku wat sume tu...tp yg ko nyombong tak tentu pasal tu nape.....tak rugi ko cakap terima kasih.....sume org yg ada kat crime scene hr tu dpt tgk perangai ko yg sebenar....bagus la kan.....

moral of the story......setinggi mana pangkat kita....sebanyak mana harta kita.....sebesar mana darjat kita.....dimata Allah...kita tetap hambanya.....tak rugi kalo kita hormat menghormati n saling menghargai sesama insan.....

p.s. frame 8r tu aku masuk pertandingan sempena HPPN perlis 2010...alhamdulillah dapat 1st place....trime kasih pd pihak yg calonkan aku msk bertanding...n juri yg dah pilih aku....

No comments:

Post a Comment