Nuffnang

Monday, January 2, 2012

Tipah Tertipu


assalamualaikum......

mesti korg pelik kan....dgn tajuknya tipah tertipu.....dgn gambar keta kelisa sebijik tu.....sapa yg kena tipu beli keta ni kan.....

sebenarnya aku juz nk share satu pengalaman yg agak lawak...but memalukan gak la.....berlaku at the end of 2011 yg lalu....aku temankan sorg kwn ni g KL (Kuah, Langkawi)....ada kwn dia dtg langkawi....so nk sewa keta...so ajak kitorg tlg settle......coz time tu mmg peak season....susah nk dapat keta.....tunggu punya tunggu....memula janji nk bg wira...but lastly dpt la kelisa....ok la tu...dr takde kn....

so....lepas settle sume tu....kitorg decide nk g makan....coz memasing dah lapo giler time tu....ye la...dh dekat kul 10 ko.....aku ni pun bukan nya teror sgt jalan kat lgkawi ni....biasa naik ngan org jer...lum penah drive kat siini....but dlm ramai2 kitorg tu...aku yg plg lama kat sini...so.....dorg suh aku drive....

destinasi pertama of coz la tempat mkn....ramai la plak mlm tu....biasa nya x lama sgt tunggu dh dpt mknan...mlm tu meja pun almost full....setelah air limau ais aku tinggal suku gelas....mknan pun smpai....sib baik....

pas mkn tu....dorg ckp nak isi minyak....aku lak x igt stesen minyak mana yg dekat...aku ckp kat dorg...mana2 yg aku jumpa dulu aku benti lak ek....dorg ok jerk...gerak x smpai 5 minit....jumpa la Petronas...cepat2 aku bg signal n belok masuk....

salah sorg pun gi bayar kat kaunter....aku pun matikan enjin.....then bila nk buka tempat minyak....carik2 takde.....hah!!! kalo kancil, aku tau la kat tepi tu....saga pun sama...dorg yg lam keta pun tlg2 cari gak....tak jumpa...aku igt blh nk buka ngan kunci....skali....xde tmpat nk msk kunci kat situ......hah sudah....

empat2 org skali pening....aku dh kluar dr tmpat driver tu....suh dorg lak tlg cr....aku terpikir gak nk call paksu aku....or kwn2 yg pakai kelisa....tp malu siot.....kang free je aku kena gelak.....pastu aku pikir nk minta tlg bebudak keja petronas ni.....tp x nmpak sorg pn yg free...sume cam bz jer...masa tgh2 pikir tu...tetiba salah sorg terjumpa....rupa2nya kat tgh2 da.....bwh handbreak....hahahaha.....siot je.....nak pecah perut kitorg bantai gelak....adoiii................

tujuan aku citer ni kat korg bukan per....coz nk korg amik moral of d story aku ni.....lain kali kalo korg bw keta yg korg lum penah bawa....tak kira la keta sewa ker keta pinjam ker....check everything dulu...jgn jd cam aku ek.....dh byr duit minyak....br nk cari, nk buka tmpat minyak....

2 comments:

  1. sama cam aku masa mula2 tukar kete...dah bayar baru gelabah cari tmpat buka tank xde...mmg kalau cari sampai mati pun xjmpa sbb mmg xde..hehehehe.ropanya tkn jer kt situ.. :)

    ReplyDelete
  2. hehe....tu la pasal ro'z....moral of d story.....check everything...terutamanya important part....b4 drive a new car.....

    ReplyDelete