Nuffnang

Sunday, January 15, 2012

saya janji .....

assalamualaikum....

mlm ni lewat sket on9...bkn per...nk siapkan gak projek crumble mumble u mlm ni gak....lastly...kul 10.50 td...siap la...lega rasanya...sok blh mula wat projek kristal lak...raw material dh byk...juz masa jer blm ada utk nk wat sume tu....insyaALLAH sok dh blh mula.....dan sok juga kita snap photo projek crumble td n share kat sini ek...sabar yer....

actually baju ni dh lama customer bg...dia bg 3 helai...2 helai tu dia bgtau tarikh nk amik...but this one dia sendiri yg ckp, wat lambat2 pun takpe...tp...rasanya ni dh lama sgt...so that's why aku cepat2 siapkan gak...takmo la sampai org tanya lak....eventhough aku x janji bila siap....

citer bab janji ni....mcm2 perangai org bila berjanji...ada yg blh kita percaya...ada yg 50-50...ada yg kena tgk situasi nk percaya ker tak...n ada yg paling hampeh....sekupang pun tak leh percaya.....

aku bkn nya jenis tak percaya kat org..percaya gak.....but selepas masalah mega idup aku dlu.....aku lebih berhati kalo nk percayakan org or sesuatu...maybe tu la hikmah yg aku dapat....aku pilih jalan ni jgk sebab aku taknak hidup dengan manusia yg tak tau tepati janji....

apa yg aku nk share kat sini....kita kena la berhati2 sebelum letakkan kepercayaan pada seseorg...tak kira la kita baru kenal or dah lama kenal...kdg2..org yg baru kita kenal, lebih boleh kita percaya dari yg kita lama kenal...

cara2 untuk kita tau org tu blh dipercayai atau tak....aku pun bkn nujum pak belalang nk tau sume tu....cuma kita blh tgk dari sekecil2 hal....firstly masa...cuba tgk blh tak org tu tepati masa bila berjanji....kalo asyik on d way...o d way...padahal dok kat umah lg..mandi pun blm....korg pikir la sendiri....

lg satu..kalo melibatkan bab keja or bisnes...korg tgk komitmen dia camna...kalo org suh wat proposal...nak  suh siapkan segera....6 bulan intro x wat lg....segera pak dia tu !! camtu nak majukan keja or bisnes..camtu nak bela anak org...kalo yg wat janji camni lelaki...korg better careful la..pikir la masa depan korg....

ok la...cukup la untuk mlm ni...kesimpulannya....jadilah insan yg menepati janji...n demi kebahagiaan, kesenangan juz deal dgn manusia yg tahu menepati janji....

No comments:

Post a Comment